Onze werkwijze

Onze werkwijze

Onze werkwijze streeft naar de beste zorg, structuur en een fijne organisatie binnen onze praktijk. Ons team helpt u graag verder.

Wij zien u graag twee keer per jaar voor een periodieke controle in onze praktijk. U ontvangt hiervoor een herinnering per e-mail of sms. Eventuele vervolgbehandelingen worden extra ingepland. Ook adviseren wij u met regelmaat een gebitsreiniging uit te laten voeren.

Dan sturen wij u voor uw geplande afspraak gratis een herinnering per sms of e-mail. Mocht u verhinderd zijn voor uw afspraak, heeft u nog voldoende tijd om uw afspraak te verzetten.

Wij sturen u twee dagen voor uw afspraak, per e-mail of sms, een herinnering over uw afspraak. Dit is een gratis service. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Heeft u geen herinnering van ons ontvangen? Dit betekent niet dat uw afspraak niet door gaat.

Bijvoorbeeld wijzigingen in uw zorgverzekering, adres, medicatiegebruik, e-mailadres of telefoonnummer. Het is belangrijk dat wij over de juiste gegevens beschikken

Neem bij elk bezoek een geldig legitimatiebewijs, zorgpas en / of afsprakenkaart mee.

Geef dit dan telefonisch (of in het weekend) per e-mail aan ons door. Bij een periodieke controle kan dit tot uiterlijk 24 uur van tevoren, bij een specialistische behandelafspraak tot uiterlijk 48 uur van tevoren. Komt u niet naar de afspraak of heeft u de afspraak niet op tijd geannuleerd? Dan kunnen wij hier kosten voor in rekening brengen. Komt u regelmatig afspraken niet na? Dan behouden wij het recht u uit te schrijven.

Behandelingen bij OneWorld Dental vinden uitsluitend op afspraak plaats. Als u last heeft van pijn, bel ons dan voor 10.00 uur. Dan streven wij ernaar u nog dezelfde dag te helpen of door te verwijzen.

Neem voor spoedgevallen na sluitingstijd of in het weekend contact op met Dental 365 Den Haag via telefoonnummer 070 – 204 0010 of Tandarts Spoedgevallendienst Haaglanden via telefoonnummer 070 – 311 0305.

Als zorgverleners werken we met veel verschillende mensen en staan we zo goed mogelijk voor u klaar. Wij tolereren op geen enkele wijze agressief gedrag. 

Mocht u verbaal, of op een andere manier, agressief gedrag vertonen, heeft dit onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.

Heeft u een internationale verzekering of wenst u geen facturen te ontvangen via Infomedics? Dan dient u de factuur direct na de behandeling per pin of creditcard te betalen.

U kunt bij ons niet met contant geld betalen.

Wij werken in onze praktijk met het factureringsbedrijf Infomedics. Zij gaan over de betalingen. Als uw zorgvezekeraar een gedeelte van uw verzekering vergoed dan ontvangt u van Infomedics een nota met het restbedrag dat voor eigen rekening is. Dit bedrag betaalt u aan Infomedics.

Neemt u contact op met Infomedics wanneer u een betaalregeling wenst te treffen: https://www.infomedics.nl/

Voor vragen over de hoogte van uw rekening en/of vergoedingen kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar.

Wilt u exact weten of uw behandeling vergoed wordt door uw verzekering en voor welk bedrag, neemt u dan contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U kunt ons altijd om een kostenindicatie van uw behandeling(en) vragen.


Het kan gebeuren dat een behandeling voor u uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedgeval moet behandelen. Hierdoor zult u even moeten wachten tot u aan de beurt bent. Wij vragen daarvoor uw begrip.

De uitlooptijd is op geen enkele manier op de tandarts of mondhygiënist te verhalen. Helpt u ons uitloop te voorkomen door 5 of 10 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn? 

Wij werken graag in een schone mond. U kunt uw tanden voorafgaand aan uw afspraak thuis poetsen of gebruik maken van onze poetshoek

Zet uw mobiele telefoon op stil, zo leidt u de tandarts of mondhygiënist niet af tijdens de behandeling. Wilt u bellen, probeer dan ook in de wachtkamer rekening te houden met de andere patiënten en het team aan de balie.

U kunt ons altijd voorafgaand aan de behandeling om een kostenindicatie vragen. Wij geven standaard inzicht in uw kosten bij een specialistische behandeling boven € 250,-

OneWorld Dental is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. Laat uw eigendommen niet onbeheerd achter.

Soms is het nodig om informatie door te geven aan een specialist of huisarts, bijvoorbeeld bij een verwijzing voor medisch onderzoek. Wij geven uw informatie niet aan derden door zonder dit met u te overleggen. 

Regelmatig meten wij de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. U mag ons uiteraard altijd feedback geven. Dat kan bij de balieassistente en / of de tandarts. 

Heeft u een klacht? Maak deze dan bespreekbaar. Communicatie is voor ons ontzettend belangrijk. U kunt uw klacht per e-mail sturen naar denhaag@oneworlddental.nl.

Heeft u nog andere vragen

Neem gerust contact met ons op.

Receptie